.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران، میزبان همایش انجمن ترویج ادب فارسی

سرپرست دانشگاه مازندران گفت: ششمین همایش ترویج زبان و ادب فارسی امسال به میزبانی دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار می شود.

احمد احمدپور در جلسه ستاد برگزاری ششمین همایش ترویج زبان و ادب فارسی در بابلسر افزود: رشته زبان و ادبیات فارسی از رشته های با قدمت دانشگاه مازندران بوده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی در سالهای اخیر، یشرفتهای خوبی را در زمینۀ نانو تکنولوژی، بایو تکنولوژی، هوا و فضا و سایر رشته ها داشته که مدنظر مقام معظم رهبری است اما نکته مهمی هم که در سخنان معظم له وجود دارد بحث ترویج رشته های علوم انسانی و دانشگاه تمدن ساز است.

سرپرست دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه زبان و ادبیات فارسی هویت زبان ما را می رساند، گفت: می خواهیم به سمتی برویم تا دیگران برای تحصیل علم به ایران بیایند و ما را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: کسی می تواند حافظ یا اشعار حافظ را خوب بفهمد که قرآن را خوب بخواند و آن را درک کند وگرنه برداشتهای متفاوتی می شود چون هرکدام از اشعار آنها اشاره می کند به سوره و آیاتی از قرآن و کسی که می خواهد اشعار مولوی را بخواند، اگر نتواند در ارتباط با نهج البلاغه و در ارتباط با قرآن و معارف اسلامی آشنایی داشته باشد آن اشعار را متوجه نمی شود.

احمدپور افزود: برگزاری چنین همایشهایی می تواند به زبان و ادبیات فارسی و شناساندن آن به دانش پژوهان این رشته به منظور، ارتقاء دانشگاه مازندران کمک شایانی کند.
همایش فوق با همکاری دانشگاه مازندران و انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران 18 تا 20 خرداد در دانشگاه مازندران برگزار می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.155 seconds.